RoadScan
System RoadScan jest systemem dedykowanym specjalnie do badań drogowych służących do określania grubości warstw konstrukcji drogi. W odróżnieniu od innych metod badawczych, RoadScan zbiera dane bezinwazyjnie nie naruszając samej konstrukcji drogi. System RoadScan umożliwia wykonywanie badania z normalną prędkością ruchu ulicznego a anteny wiszą 50 cm nad nawierzhcnią drogi. Dzięki czemu podczas badania nie zachodzi konieczność zamykania pasów ruchu lub przebywania na drodze, co zawsze wiąże się z niebezpieczeństwem.
RoadScan może być skonfigurowany z jednostką centralną SIR 20 (2 kanały) lub SIR 30 (2 lub 4 kanały), z antenami 1 GHz horn i/lub 2 GHz horn. Do systemu można także podłączyć anteną Ground Coupled 400 MHz,która umożliwia badania na większe głębokości. Cały system można zamontować na większości typowych pojazdów
Typowe zastosowania systemu RoadScan
-
pomiar grubości warstw konstrukcji drogi
-
ocena stanu podbudowy i podłoża
-
pomiar grubości warstw asfaltowych przed frezowaniem
-
ocena właściwości warstwy geotekstylnej
-
system można stosować także do badań kolejowych
Główne zalety systemu RoadScan
-
możliwość pomiaru z normalną prędkością ruchu ulicznego
-
wygodny, łatwy w obsłudze interfejs operatora
-
szybka, bezinwazyjna ocena grubości warstw konstrukcji drogowej
-
możliwość jednoczesnej rejestracji danych z 1, 2 lub nawet 4 anten pomiarowych
-
możliwość montażu systemu na większości typowych pojazdów
-
wyniki mogą być zapisane w pliku tekstowym ASCII ułatwiając ich odczytanie w innych programach
-
antena 2 GHz umożliwia rozpoznawanie warstw nawet tak cienkich jak 25 mm
Podstwowa konfiguracja systemu
-
jednostka centralna SIR 20 (2 anteny) lub SIR 30 (2 lub 4 anteny)
-
antena HORN 1GHz i/lub 2 GHz
-
czujnik pomiaru dystansu montowany na kole pojazdu
-
przewody antenowe
-
zestaw do montażu anten na pojeździe
-
walizka transportowa do jednostki centralnej
-
oprogramowanie RADAN
-
zasilacz AC
-
instrukcja obsługi