MFV wraz z systemem LCMS umożliwia obrazowanie nawierzchni w dzień lub w nocy z normalną prędkością ruchu drogowego eliminując konieczność chodzenia po drodze i wykonywania wizualnej oceny stanu jej nawierzchni. Obrazy 2D i 3D umożliwiają szybką, automatyczną detekcję i klasyfikację spękań.
MFV jest zintegrowany z profilografem laserowym RSP, który posiada unikalną funkcję Stop & Go umożliwiając badania do prędkości do100 km/h. Jest to idealne narzędzie do wykonywania pomiarów na całej sieci drogowej oraz wykonywania analiz pod kątem nowych projektów
MFV LCMS może rejestrować różne parametry zależnie od wybranych opcji:
International Roughness Index (IRI)/ Ride Number (RN) – w celu szybkiego obrazowania jakości nawierzchni drogowych
MFV jest urządzeniem montowanym na pojeździe, wykonującym badanie z prędkością ruchu drogowego i zawierającym poniższe główne składowe systemu:
Podsystemy opcjonalne:
Standardowe podsystemy MFV
Podsystem RSP to urządzenie RSP III z dowolną ilością laserów w zakresie od 1 do 21. 1 do 3 laserów mogą być laserami tekstury z opcjonalną funkcją żyroskopu IMS w celu badania krzywizny i pochylenia drogi. Dodatkowy opis oraz ceny dostępne są na życzenie.
Obrazowanie nawierzchni 3D – High Definition Cracking (HDc) – System ten zbiera profile 3D oraz obrazy 2D nawierzchni drogi przy pomocy dwóch szybkich kamer, oświetlenia laserowego oraz zaawansowanej optyki. Unikalna technologia obrazowania 3D umożliwia badanie pasa ruchu o szerokości 4 metrów w ciągu dnia lub w nocy z prędkościami do 100 km/h. Oprogramowanie analizujące HDC posiada wiele funkcji takich jak automatyczne wykrywanie i klasyfikowanie spękań, pomiar kolein, wykrywanie złuszczeń oraz ocenianie parametrów makrotekstury. HDC wykorzystuje Laserowy System Pomiaru Spękań (LCMS) opracowany przez Pavemetrics Systems Inc.
Zebrane dane można analizować w programie analizującym dane. Oprogramowanie może wykrywać spękania (określając długość i szerokość), koleiny oraz makroteksturę.
Kluczowe właściwości:
Podsystem DE wraz z DRM:
Oprogramowanie Dynatest Explorer umożliwia:
Moduł Distress Rating (DRM) jest modułem Dynatest Explorer. DRM jest narzędziem służącym do analizy obrazów 2D zebranych przez LCMS. DRM może analizować badania wizualne różnego formatu. DRM pracuje w systemie jednostek metrycznych oraz anglosaskich.
Opcjonalne pod systemy:
System kamer ROW: W samochodzie można zamontować do 5 kamer w celu zbierania obrazów Right of Way w odstępach 10 metrowych z prędkością ruchu ulicznego.
System GPS: Wykorzystuje Trimble AgGPS262 lub podobny. Dzięki danych z GPS można wyświetlać wyniki na obrazach Google Earth poprzez Dynatest Explorer lub importować je do innych systemów GIS